Kuinka varaudumme yllättävien häiriötekijöiden varalle turvapuhelinpalveluissa?

Liiketoiminnan jatkuvuudenhallinnan ja varautumisen suunnittelu ja henkilökunnan koulutus ovat meillä AddSecure Smart Care Oy:ssä pitkäjänteistä ja säännöllistä työtä. Olemme jo pidemmän aikaa varmistaneet toimintaamme erilaisten häiriötilanteiden varalle.

Tämänhetkinen keskustelu mahdollisista suunnitelluista sähkökatkoksista on antanut meille tilaisuuden tarkastella toimintaamme myös tältä näkökulmalta. Varautumisen suunnittelu, koulutus ja viestintä koskevat meillä muun muassa yhteistyötä kriittisten kumppaneiden, alihankkijoiden, asiakkaiden sekä viranomaisten kanssa. Jatkamme liiketoimintaamme ja asiakkaidemme palvelemista parhaamme mukaan myös poikkeustilanteissa. Alla asioita, joihin olemme varautuneet.

Sähkökatkokset

Turvapuhelinkeskus ja siihen liittyvät kriittiset toiminnot

  • Pystymme jatkamaan omaa toimintaamme yli 48 tuntia ilman julkista sähköverkkoa.
  • Toimintamme on akkuvarmennettu. Akkujen varassa voimme olla muutamia tunteja. Sähkökatkoksen jatkuessa pidempään toimintamme siirtyy ilman katkosta varavoimageneraattorin tuottaman sähkön alle.
  • Näin varmistamme sen, että kaikki viestintä, signaalien siirto, tarkkailu, tallennus, sähköisesti toimivat ovien lukot, asianmukainen valvonta, välttämätön ilmanvaihto ja välttämätön valaistuslaitteisto voivat toimia keskeytyksettä.
  • Olemme varmistaneet myös muilla toimillamme, että pystymme työskentelemään toimistolla sähkökatkoksen sattuessa yli 48 tuntia. Olemme esimerkiksi varanneet vettä, taskulamppuja sekä ruokahuollon työntekijöillemme.
  • Kriittiset toimintomme on kahdennettu.
  • Kriittiset palvelimet, jotka sijaitsevat operaattorin palvelinsaleissa, ovat varavoimageneraattorien sekä automaattisen paloilmoitinlaitteiston takana.

Varaturvapuhelinkeskus

  • Meillä on toinen, täysin varusteltu turvapuhelinkeskus, johon voimme siirtää toimintamme noin 30 minuutissa, mikäli pääkeskuksemme lakkaa toimimasta, tai toimistorakennuksessamme ei pysty enää jatkamaan toimintaa.
  • Pystymme myös jakamaan toimintamme näiden kahden keskuksen välillä.
  • Keskukset ovat eri pääsähkölinjojen sekä verkkokaapeliyhteyksien varassa.
  • Varakeskus sijaitsee toisella paikkakunnalla.
  • Testaamme toimintamme varaturvapuhelinkeskuksesta kuukausittain

Omat turva-auttajamme (pääkaupunkiseutu ja Pirkanmaa)

  • Automme ovat dieselkäyttöisiä ja meillä on varastoituna AdBlueta, jotta automme pysyvät liikkeessä.

Turvapuhelimet

  • Turvapuhelimet toimivat akkujen varassa ja riippuen käytössä olevasta turvapuhelinmallista ja sen toiminnoista, kestää akku vähintään 24 tuntia.
  • Turvapuhelimet, jotka ovat ns. digitaalisia ja ovat 3G- tai 4G-yhteydessä taustapalveluun toimivat myös akkujen varassa.

Internet-katkokset

Turvapuhelinkeskus ja siihen liittyvät kriittiset toiminnot

  • Toimistoomme tulee kaksi erillistä verkkokaapeliyhteyttä, jotka ovat eri palveluntarjoajilta. Pystymme myös hetkellisesti olemaan langattoman verkon varassa, jos langallinen yhteys on poikki.

Turvapuhelimet

  • Turvapuhelimet, jotka ovat ns. digitaalisia 3G- tai 4G-verkossa toimivia, ovat jatkuvasti yhteydessä taustapalveluun internetin välityksellä. Mikäli verkkoa ei ole, ne jatkavat toimintaansa normaaliin tapaan ja palauttavat yhteyden taustapalveluun, kun saavat yhteyden muodostettua. Tämä ei estä painikehälytysten lähtemistä laitteista.
    • Internet-yhteydellä ja taustapalvelulla laitteiden tilaa voidaan seurata sekä laitteisiin on mahdollista tehdä asetusmuutoksia. Internet-katkosten aikaa nämä toiminnot eivät ole mahdollisia.

Tartuntataudit

Meillä on valmius muuttaa toimintaamme ja eristää työntekijöitä omiin yksiköihinsä nopeasti. Meillä on myös riittävästi suojavarusteita turvaamaan kotikäyntejä tekevät työntekijämme.

 

Lisätietoja varautumisestamme voit kysyä:
Petteri Kemppinen

+358407658720

[email protected]