Home / Smart Care™ / Smart Care -turvapuhelinkeskus

Smart Care -turvapuhelinkeskus

Smart Care -turvapuhelinkeskuksessa päivystävät kokeneet hoitoalan ammattilaisemme, jotka vastaavat hälytyksiin ja tarjoavat apua ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.

Huolenpitoa ympäri vuorokauden

Smart Care -turvapuhelinkeskus on ikäihmisiä ja erityisryhmiin kuuluvia henkilöitä palveleva keskus, joka tarjoaa apua ympäri vuorokauden. Jos käyttäjä tekee hälytyksen turvapuhelimella, hän saa välittömän yhteyden koulutettuun ammattilaiseen, joka arvioi tilanteen ja hälyttää paikalle tarvittavan avun ja tuen.

Miten palvelu toimii?

Kun käyttäjä painaa hälytyspainiketta, puheyhteys turvapuhelinkeskukseen aktivoituu. Hälytykseen vastaa aina kokenut hoitoalan ammattilainen, joka arvioi tilanteen ja lähettää tarvittaessa apua. Palvelemme ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.

Tarjoamme apua kiireetöntä hoitoa vaativiin tilanteisiin

Jos käyttäjä tarvitsee kiireetöntä apua kotona, turvapuhelinkeskuksen hoitoalan ammattilainen lähettää auttajan käyttäjän kotikunnan tai käyttäjän kanssa sovitun toimintaprosessin mukaisesti.

Jos käyttäjä tarvitsee kiireellistä hoitoa tai ensiapua, tehtävä välitetään hätäkeskukseen (112).

Yli miljoona puhelua vuodessa

  • Turvapuhelinkeskus palvelee asiakkaita ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Smart Care -ratkaisujamme käytetään 200 kunnassa ympäri Suomea, ja vuonna 2020 hälytyskeskukseemme tuli yli miljoona hälytystä. Kunnasta riippuen Smart Care -ratkaisujen kautta saapuneet ja eteenpäin välitetyt puhelut ja hälytykset ovat kunnan oman kotihoidon, valitsemasi kumppanin, AddSecuren turva-auttajan tai AddSecuren valitseman kumppanin vastuulla.

Keitä AddSecuren hoitotyöntekijät ovat?

Kaikki turva-auttajamme ovat sosiaali- ja terveysalan koulutuksen suorittaneita ammattilaisia, jotka saavat jatkuvaa koulutusta asiakkaiden kohtaamiseen ja palvelemiseen, ensiavun antamiseen sekä asiakkaiden nostamiseen.

Turvapuhelinkeskuksen kautta asiakkaan luokse lähetettävät hoitotyöntekijät ovat kaikki sosiaali- ja terveysalan koulutuksen saaneita ammattilaisia, kuten lähihoitajia.

Turvapuhelinkeskukseen saapuneiden hälytysten myötä tehdään yhteensä noin 25 000 Smart Care -palvelukäyntiä kuukaudessa.

Yleisimpiä auttamiskäyntejä ovat asiakkaan nostamiset ja siirtämiset. Tietyt tehtävät, kuten katetripussien vaihtaminen tai lääkkeiden annostelu, eivät kuulu AddSecuren turva-auttajien tai kumppaneiden tehtäviin koulutuksesta huolimatta, sillä Smart Care -ratkaisut eivät korvaa sairaanhoitopalveluita.

Smart Care on luotettava täydennyspalvelu

AddSecure Smart Care -ratkaisut täydentävät mutta eivät korvaa lääkinnällistä koti- ja sairaanhoitoa.

AddSecure Smart Care -ratkaisuissa asiakkaiden turvallisuuteen ja yksityisyydensuojaan suhtaudutaan vakavasti. Tarjoamiamme sosiaalipalveluja valvovat Aluehallintovirastot.