Home / Smart Care / Smart Care -hälytyskeskus

Smart Care -hälytyskeskus

Smart Care -hälytyskeskuksessa päivystävät kokeneet hoitoalan ammattilaisemme, jotka vastaavat hälytyksiin ja tarjoavat apua ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.

Huolenpitoa ympäri vuorokauden

Smart Care -hälytyskeskus on ikäihmisiä ja erityisryhmiin kuuluvia henkilöitä palveleva keskus, joka tarjoaa apua ympäri vuorokauden. Jos käyttäjä tekee hälytyksen turvapuhelimella, hän saa välittömän yhteyden koulutettuun ammattilaiseen, joka arvioi tilanteen ja hälyttää paikalle tarvittavan avun ja tuen.

Miten palvelu toimii?

Kun käyttäjä painaa hälytyspainiketta, puheyhteys hälytyskeskukseen aktivoituu. Hälytykseen vastaa aina kokenut hoitoalan ammattilainen, joka arvioi tilanteen ja lähettää tarvittaessa apua. Palvelemme ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.

Tarjoamme apua kiireetöntä hoitoa vaativiin tilanteisiin

Jos käyttäjä tarvitsee kiireetöntä apua kotona, hälytyskeskuksen hoitoalan ammattilainen lähettää auttajan käyttäjän kotikunnan tai käyttäjän kanssa sovitun toimintaprosessin mukaisesti.

Jos käyttäjä tarvitsee kiireellistä hoitoa tai ensiapua, tehtävä välitetään kansalliseen hälytyskeskukseen (112).

Yli miljoona puhelua vuodessa

  • Hälytyskeskus palvelee asiakkaita ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Smart Care -ratkaisujamme käytetään 200 kunnassa ympäri Suomea, ja vuonna 2019 hälytyskeskukseemme tuli yli miljoona hälytystä. Kunnasta riippuen Smart Care -ratkaisujen kautta saapuneet ja eteenpäin välitetyt puhelut ja hälytykset ovat kunnan oman kotihoidon, valitsemasi kumppanin, AddSecuren turva-auttajan tai AddSecuren valitseman kumppanin vastuulla.

Keitä AddSecuren hoitotyöntekijät ovat?

Kaikki turva-auttajamme ovat sosiaali- ja terveysalan koulutuksen suorittaneita ammattilaisia, jotka saavat jatkuvaa koulutusta asiakkaiden kohtaamiseen ja palvelemiseen, ensiavun antamiseen sekä asiakkaiden nostamiseen.

Hälytyskeskuksen kautta asiakkaan luokse lähetettävät hoitotyöntekijät ovat kaikki sosiaali- ja terveysalan koulutuksen saaneita ammattilaisia, kuten lähihoitajia.

Hälytyskeskukseen saapuneiden hälytysten myötä tehdään yhteensä noin 25 000 Smart Care -palvelukäyntiä kuukaudessa.

Yleisimpiä auttamiskäyntejä ovat asiakkaan nostamiset ja siirtämiset. Tietyt tehtävät, kuten katetripussien vaihtaminen tai lääkkeiden annostelu, eivät kuulu AddSecuren turva-auttajien tai kumppaneiden tehtäviin koulutuksesta huolimatta, sillä Smart Care -ratkaisut eivät korvaa sairaanhoitopalveluita.

Smart Care on luotettava täydennyspalvelu

AddSecure Smart Care -ratkaisut täydentävät mutta eivät korvaa lääkinnällistä koti- ja sairaanhoitoa.

AddSecure Smart Care -ratkaisuissa asiakkaiden turvallisuuteen ja yksityisyydensuojaan suhtaudutaan vakavasti. Tarjoamiamme sosiaalipalveluja valvovat Aluehallintovirastot.